Denne artikel indeholder reklame
Flere og flere erhvervsdrivende begynder at få øjnene op for dronebillede- og video på hjemmesiden og det er ikke uden grund – dronemateriale kan et eller andet og får i høj grad få et professionelt udtryk frem hos virksomhederne.
Hvis du går med tanker om at få lidt dronebilleder på din hjemmeside eller måske et par droneskud med i den næste værdivideo, så er du garanteret også interesseret i et fire gode grunde til at gøre det – for det er bare altid bedre at have styr på alle fordelene når man investerer.
1. Et utilgængeligt perspektiv giver et indtryk de vil huske
Når du fotograferer med en drone giver du beskueren et motiv fra et perspektiv som de egentligt ikke vil kunne få eller se normalt. Det gør det nemmere at huske for seeren da det er atypisk – og vi mennesker husker oftest ting der er atypiske over trivielle hverdagsting vi har set hundredevis af gange før.
Dygtige dronefotografer kan skabe et overblik der er med til at skabe gennemslagskraft for virksomheder – ved at få det hele med kan det bruges som en led i salgsprocessen “se hvor stor vores fabrik er, selvfølgelig kan vi varetage opgaven.”
2. Dronemateriale gør op med ensformigt billede- og videomateriale
Selvom videoer- og billeder der er skudt på jorden sagtens kan være både smukke og rørende og samtidigt sende et professionelt indtryk, så er dronemateriale i høj grad med til at skabe afveksling, både på hjemmesiden men også i videomaterialet til markedsføringen eller værdivideoen.
Ved at inkludere dronevideo i markedsføringsvideoer kan man lave relevant b-rulle film og stadigt sende et professionelt indtryk til seeren. Dronevideoer giver ‘luft’ i videomateriale og tillader jer at holde en flot visuel pause mens i stadig forklarer videre med voiceover eller andet.
3. Et nødvendigt overblik
Hvis dit erhverv har noget at vinde i at få højde på, så er dronen det perfekte valg da helikoptere godt kan være lidt peberet at få i luften. Med en drone kan man som hotelejer- eller ejendomsmægler nemt vise sine potentielle gæster- eller købere hvor langt der er til vandet, skoven eller andre altafgørende faktorer i beslutningsprocessen.
Ved at imødekomme ønsket om at vide lidt om lokalområdet, yder du samtidigt god og gennemsigtig digital gæsteservice overfor dine potentielle kunder.
4. Hjælper med at formidle
Det er de færreste virksomheder der ikke på en eller anden måder ønsker at formidle deres vision og eksistensgrundlag på en flot og spiselig facon som kunden kan identificere sig selv med.
Her kan dygtige droneførere i høj grad være med til at hjælpe virksomheder med at formidle historer.
Vælg certificeret dronepiloter
De fleste kender en eller anden i deres netværk der flyver med drone lidt for sjov, men hvis ikke personen er certificeret dronepilot kan der godt gå hen og opstå problemer under filmningen. Uden et dronebevis fra Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen må dronefotografen ikke flyve i byområder eller andre restriktionszoner eller sælge sine luftfotos til nogen for den sags skyld. Derfor bør der altid vælges certificeret dronefotografer, da der oftest skal indhentes tilladelser og man er garanteret at piloten har mange timer i luften med det gode billede for øje.